از قدیم روزهای جمعه وقت خوردن یه ناهار حسابی بود. خانواده های ایرانی معمولا در این روز به رستوران های خوب شهر خودشون سر میزنند. ما در رستوران رضایی مشهد افتخار میزبانی از شما میهمانان گرامی را همه روزه از ساعت 12 الی24 داریم.

همیشه بهترین و لذیذ ترین کبابها را با سماق و گوجه و سبزی خوردن میل میکردند. استفاده از لیموی تازه هم برای افزودن مزه ی بیشتر درکنار گوشت خیلی مفید است.با استفاده از لیمو علاوه بر دستیابی به طعمی بی نظیر امکان جذب آهن مواد گوشتی بیشتر میگردد. اگر انواع کباب را با آب نارنج، سالاد، سبزیجات تازه، گوجه فرنگی کبابی، پیاز، سماق میل کنید، به وجود ویتامین c  این مواد، جذب آهن گوشت بیشتر می شود.

  کباب ها را با چه چیزهایی بخوریم؟

سماق:

سماق تقویت کننده دستگاه های گوارشی و کاهنده اسید اوریک خون است همچنین استفاده از سماق موجب تقویت کبد میباشد. سماق احتمال ابتلا به سوءهاضمه، تورم مده و التهاب دستگاه گوارشی را میکاهد. شما میتوانید به منظور سم زدایی وکاهش التهابات کبد، جلوگیری از تهوع، استفراغ و اسهال به خصوص اسهال خونی، از سماق استفاده کنید.

از دیگر فواید مصرف سماق با کباب میتوان به رفع آلودگی گوشت و کاهش کلسترول اشاره کرد.از گذشته های دور در ایران همراه چلو کباب کوبیده از سماق استفاده میشده است. اگر تمایل به مزه کردن کباب کوبیده خوش طعم رستوران رضایی دارید میتوانید در تمام ایام در ضیافت ما شرکت کنید.

سالاد شیرازی:

یکی از خوراکی های خوش مزه که ایرانیان همراه غذای خود میل میکنند، سالاد شیرازی است. برای نهایت استفاده بردن از ویتامین های موجود در سالاد شیرازی شما میتوانید مقداری آبلیمو، آبغوره یا آب نارنج تازه به آن بیافزایید. ما در رستوران در رستوران رضایی بهترین و تازه ترین سالاد شیرازی را همراه با لیموی تازه برای شما آماده کرده ایم. ویتامین c موجود در لیمو تازه باعث جذب بهتر عناصر دو ظرفیتی موجود در غذا مانند آهن میشود؛ بنابراین توصیه میگردد افراد غذاهای حاوی گوشت را به همراه لیمو تازه میل کنند.

زیتون پرورده:

زیتون پرورده به دلیل آماده سازی به همراه گردو میتواند چاشنی جدا نشدنی از سفره های ایرانی باشد. هر نوع زیتون، به ویژه زیتون سیاه، سرشار از آهن است. اگر شما به کمبود آهن مبتلا هستید، بافت های بدن شما به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمیکنند و شما به زودی احساس ضعف و سرما خواهید کرد. آهن برای فرایند تولید انرژی در بدن ما ضروری است، همچنین عملکرد صحیح سیستم ایمنی و آنزیم ها به مقدار کافی آهن در بدن ربط دارد. در صورت مصرف کباب به دلیل وجود منابع کافی از آهن و مصرف زیتون به همراه آن میتوانید نوید یک وعده سرشار از آهن را به بدن خود بدهید.در رستوران رضایی دریادل ما تمام تلاش خود را برای به کار بردن بهترین زیتون پرورده سنتی، به کار بستیم تا شما بتوانید لذت خوردن بهترین کباب مشهد را در رستوران رضایی تجربه کنید.

پیاز:

فلاونوئیدهای موجود در پیاز برای سلامت قلب مفید است و کلسترول خون را کاهش می دهد. پیاز غنی از ترکیبات آلی گوگرد است که از بروز بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کرده و با رقیق کردن خون، خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد.سرو پیاز به همراه کباب یکی از سنت های دیرینه ایرانیان است.همواره همکاران ما در رستوران رضایی دریادل آماده ارائه بهترین و لذیذ ترین غذا ها به همراه دنیایی از طعم ها و مزه ها میباشند.

سالاد فصل:

خواص بی شمار کاهو بر هیچ کس پوشیده نیست.وجود ویتامین های گروه C و مواد معدنی نظیر آهن، منیزیم، پتاسیم، مس و کلسیم، کاهو را به خوراکی فوق العاده مفید تبدیل کرده است.همچنین کاهو سبب تقویت بافت عضلانی، اعصاب و مغز شده و زخم های مجاری ادرار و مثانه را در مان کرده و باعث تقویت قوای جنسی می گردد و در ارتقا سوخت و ساز بدن تاثیر گذار است. پیشنهاد ما به شما تست سالاد فصل تازه رستوران رضایی است تا بتوانید از کیفیت بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

 

کباب را با چه چیز هایی نخوریم؟

مصرف ماست، دوغ و کفیر همراه غذا های گوشتی توصیه نمی شود، چون کلسیم این فرآورده ها می تواند از جذب آهن گوشت بکاهد. اما می توانید نیم تا یک ساعت پس از صرف غذای گوشتی ماست و دوغ بخورید. ماست دیر هضم است و مصرف زیاد آن برای سرد مزاجان و افرادی که طبع معده آنها سرد است، مناسب نیست. مصرف همزمان ماست با گوشت برای همه به خصوص مبتلایان درد های مفصلی مناسب نیست و می تواند سبب تشدید بیماری شود. ضمن این که مداومت بر مصرف همزمان گوشت با ماست به دلیل تولید بلغم می تواند احتمال ابتلا به لک و پیس را افزایش دهد همچنین غذا های گوشتی را همزمان با آنتی بیوتیک ها مصرف نکنید، زیرا آهن گوشت باعث کاهش جذب آنتی بیوتیک و ایجادغلظت خون می شود.

 

ما در رستوران رضایی شما را با بهترین مزه کباب آشنا خواهیم کرد.منتظر حضور گرم شما عزیزان هستیم.

پیام بگذارید

دو + بیست =