آیا برای خوردن غذا باید منتظر گرسنگی بمانیم؟آیا برای صرف غذا باید زمانهای مشخصی را در نظر بگیریم؟ چه غذاهایی برای کدام وعده ها مناسب هستند؟
در ادامه این مطلب به بررسی پرسشهای مطرح شده میپردازیم.
امروه انسانها برای جلوگیری از بروز بیماری ها سعی در بهبود تغذیه خود دارند. وجود ساعت مشخص میل غذا کمک شایانی به بهبود عملکرد جسمی فرد میگذارد و برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ها داشتن ساعات منظم مفید است.

صبحانه

زمان مناسب برای خوردن صبحانه ساعت 7.30 الی 9 در نظر گرفته شده است و یا یک ساعت پس از بیدار شدن نیز میتواند زمان مناسبی در نظر گرفته شود. باید به این نکته توجه کرد که اگر اهل ورزش صبحگاهی هستید بایستی 45 دقیقه رعایت فاصله زمانی صبحانه با ورزش را رعایت کنید. میل صبحانه بلافاصله پس از ورزش باعث افزایش وزن میگردد همچنین خوردن آن پس از 45 دقیقه کمک شایانی به بهبود و ترمیم عضلات بدن میکند.

حال که با زمان مناسب خوردن صبحانه اشنا شدید بهتر است بهترین خوراکی ها برای این وعده را نیز بشناسید.

صبحانه کامل باید شامل : میوه، غلات و مقداری غذا باشد. اگر شما تصمیم به کاهش وزن دارید بایستی صبحانه را به صورت کامل و در زمان معین میل بفرمایید. در صورت اشتها نداشتن در صبح شما میتوانید با گرفتن مقداری زمان( دوش گرفتن،پیاده روی و …) بدن خود را برای صرف صبحانه آماده کنید.فراموش نکنید نوشیدن آب میتواند میل شما برای صرف صبحانه را نیز بیشتر کند.

میان وعده 10:30-11:30

بسیاری از افراد پس از صرف صبحانه و حضور در محل کار در ساعات 10:30 الی 11:30 احساس گرسنگی بسیار زیادی میکنند.شما میتوانید با صرف مقداری میوه، غلات، ماست و آجیل از میزان گرسنگی بکاهید. این نکته را فراموش نکنید.صرف مواد غذایی که احتیاج به جویدن بیشتر دارند برای ایجاد احساس سیری مناسب تر هستند.

ناهار

در این قسمت وعده ناهار که به عنوان یکی از اصلی ترین وعده ها در نظر گرفته میشود را بررسی میکنیم.ما در رستوران رضایی از ساعات 12 ظهر شروع فعالیت را برای وعده نهار در نظر گرفته ایم. در صورتی که شما روز خود را در ساعات ابتدایی شروع کرده باشید میتوانید نوید یک غذای دلچسب و لذیذ را در رستوران رضایی دریادل به خود بدهید.

وعده ناهار را باید به گونه ایی برنامه ریزی کنید که شامل پروتئین ها، سبزیجات، چربی های سالم و کربوهیدرات ها باشد. غذاهایی مانند گوشت های بدون چربی، مرغ و ماهی و همچنین برخی چربی های مفید مثل روغن زیتون و آووکادو میتواند سبب جذب بهتر ویتامین های محلول در آب مانند ویتامین های E، D و A شوند. این نکته را نباید فراموش کرد که باید غذایی میل شود که احساس سیری را در شما به وجود بیاورد لازم به ذکر است برخی از غذاها همانگونه که به شما احساس سیری میدهند میتوانند برای بدن مفید نباشند و انرژی را کاهش دهد. شما میتوانید بعد از نهار یک خوراکی سبک مثله یک تکه میوه، مقداری ژله و یا یک فنجان چای بنوشید.

ما در رستوران رضایی با ارائه انواع دسرها و کرم کارامل ها ضیافتی بی نظیر را برای شما محیا نموده ام.

 

میان وعده ناهار و شام

خوردن میان وعده را فراموش نکنید.میان وعده تنها برای کودکان نیست.بزرگسالان میتوانند با خوردن خوراکی های مغذی از خوردن غذاهای مضر جلوگیری کنند و تا هنگام صرف شام این احساس سیری را در خود نگه دارند. بهترین زمان خوردن میان وعده میتواند 4:30 الی 6:30 باشد.هیچگاه فراموش نکنید که ساعتهای پیشنهادی برای هر فرد میتواند با توجه به سبک زندگی او متفاوت باشد. برای میان وعده میتوانید مقداری آجیل میل کنید و یا اگر در وعده قبل ماست نخوردید میتوایند مقداری از اجیل را با آن ترکیب نمایید و میل کنید همچنین مصرف پنیر گردو و انواع میوه ها به جای کربو هیدرات ها توصیه میشود.لازم به اشاره است که خوردن میان وعده 3الی 4 ساعت بعد از نهار میتواند کمک شایانی به افزایش و تنظیم قند خون مینماید.

خوردن شام دیرتر از ساعت 9 شب ممنوع

ما در رستوران رضایی به سبب طیف بزرگی از گروهای متنوع مشتریان ساعت کاری ارائه سرویس را به گونه ایی تنظیم کرده ایم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای شما مشتریان عزیز باشیم. رستوران رضایی دریادل از ظهر ساعت 12 الی 24 به صورت یکسره آماده پذیرایی از شما مهمانان گرامی است.

و اما بهترین زمان خوردن شام بین ساعت 7:30 الی 9:30 میباشد. هر چه شام در ساعات پایانی شب میل شود؛ احتمال دیرتر خوابیدن بیشتر میشود.فراموش نکنید برای حفظ سلامتی و بهبود کیفیت زندگی حتما 2 ساعت بین شام و خواب فاصله قرار دهید. غذای مصرفی به عنوان شام نباید سنگین باشد، شما میتوانید

زمان مناسب برای خوردن شام از ساعت 7 یا 8 غروب تا ساعت 9:30 شب است توصیه نمی شود دیرتر شام بخورید چون مجبور می شوید دیرتر بخوابید ؛ به یاد داشته باشید حداقل دو ساعت باید بین شام و خواب فاصله وجود داشته باشد.

خوردن غذاهایی مثل سوپ، ماهی، مرغ، سبزیجات و… برای شام مفید است.رعایت این نکته ضروری است که شام باید سرشار از انواع ویتامین ها و مواد مغذی ضروری باشد چرا که هضم آنها برای بدن بسیار آسان است.

رعایت چند نکته برای غذا خوردن مفید است:

  • محتوای برنامه غذایی خود را با یکدیگر تنظیم کنید.
  • ساعات مشخصی برای خودن وعده های اصلی و میان وعده ها در نظر بگیرید.
  • وعده ناهار را میتوانید کاملتر و غنی تر میل نمایید؛ توصیه میگردد شام را تا حد امکان سبک مصرف نمایید.
  • هیچ یک از وعده های غذایی مخصوصا شام را حذف ننمایید.
  • بعد از خوردن شام، خوراکی دیگری میل نکنید.
  • فراموش نکنید خواب کافی و تنظیم وعده های غذایی بهترین راه برای ایجاد سلامتی برای بدن است.

 

پیام بگذارید

8 + 3 =