امروز قصد داریم  با راهکارهای افزایش بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن به جهت مقابله با ویروس کرونا با استفاده از تغذیه آشنا شویم.همواره به یاد داشته باشید اگر هنوز مبتلا به کرونا ویروس نشده اید یا از آن عبور کرده اید میتوایند وضعیت خود را به ثبات بیشتر به جهت مقابله با آن پیش برید. یکی از راهای افزایش ایمنی بدن استفاده از مواد غذایی مناسب به جهت بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن است. اگر هر فرد سیستم ایمنی قوی تری داشته باشد میتواند نوع خفیف تری از کرونا را تجربه کند. در ادامه به مواد خوراکی مناسب برای مقابله با ویروس کرونا میپردازیم.

  1. پروتئین ها

شما میتوانید پروتئین را از دو منبع حیوانی و گیاهی تامین کنید. منبع حیوانی مانند گوشت، تخم مرغ، لبنیات و … میباشند، همچنین منبع گیاهی را میتوان از بین انواع حبوبات و سویا انتخاب نمود. برای دریافت پروتیئن کامل از منابع گیاهی بهتر است ترکیبی از آنها را مصرف کنید غذاهایی مانند لوبیا پلو و عدس پلو؛ شما میتوانید برای دریافت پروتئین از منبع حیوانی به رستوران رضایی اعتماد کنید و انواع کباب ها را که از گوشت گرم تازه که با رعایت کامل مسائل بهداشتی آماده شده اند را درب منزل با بهترین بسته بندی دریافت نمایید.

  1. آب و مایعات

 حس تشنگی یکی از ضعیف ترین حسهای بدن انسان است و معمولا افراد تا به مرحله بی آبی در بدن خود نرسند احساس تشنگی نمیکنند. مصرف به اندازه مایعات نقش به سزایی در تقویت سیستم ایمنی فرد و باعث پاکسازی بدن از سموم دارد وهمچنین باعث جذب مواد مغذی به سلول ها میگردد.

  1. چربی های مفید

بله درست است. چربی هم میتواند برای بدن شما نیز مفید باشد. استفاده مداوم از یک نوع روغن میتواند باعث بروز مشکلاتی برای بدن نیز گردد. توصیه شده افراد به صورت دوره ایی روغن مصرفی خود را تغییر دهند به عنوان مثال یک بار روغن سویا یک بار روغن کنجد و به همان گونه به صورت متناوب روغن انتخابی را تغییر دهند.لازم است فراموش نکنید مصرف یک نوع روغن مانند روغن کنجد به دلیل وجود مقادیر امگا6 بالا میتواند باعث بروز التهابات در بدن گردد.

  1. ویتامین D

یکی از ویتامین هایی که مصرف آن به صورت مکمل در دوران کرونا توصیه میگردد ویتامینD است؛به دلیل اینکه این ویتامین منبع غذایی خوبی ندارد و افراد به سختی متوانند آن را توسط غذا برای بدن خود تامین نمایند، پیشنهاد به مصرف مکمل غذایی آن میباشد. بخشی از ویتامین D مورد نیاز بدن میتواند از طریق آفتاب گرفتن تامین گردد فراموش نکنید در صورت تمایل به استفاده از این روش حتما از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. بدن هر فرد بالغ در ماه به 50.000 واحد از این ویتامین نیاز دارد.

  1. ویتامین C

ویتامین C ، یکی از مهمترین ویتامینها در افزایش ایمنی بدن است. بدن انسان به دلیل اینکه در ساختارهای سلولی خود حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C است در صورت مواجهه با بیماری های عفونی مانند کرونا خود را آماده مقابله با آن میکند و در نتیجه مصرف این ویتامین در بدن بالا میرود. ویتامینC در برابر حرارت فوق العاده آسیب پزیر است و بهتر است در زمان مواجهه با ویروس کرونا از مکمل آن استفاده نمود.

  1. پروبیتیکها

از آنجایی که کرونا دارای انواع و اقسام مختلفی است و هر کدام از آنها بخش متفاوتی از بدن فرد را درگیر میکنند؛ متخصصان تغذیه توصیه میکنند استفاده از پروبیوتیکها را فراموش نکنید. منابع غذایی پروبیوتیکها عبارت اند از : لبنیات، تره فرنگی، موز و جو.

  1. کلم

مصرف انواع کلمها چه به صورت پخته یا خام میتواند نقش موثری درپیشگیری از ابتلا به کرونا و یا بهبود مبتلایان ایفا کند. کلم با دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی بالا، بجد توسط متخصصان توصیه شده است.

در پایان باید یادآوری کرد گرفتن رژیم های لاغری سخت در ایام کرونا میتواند نقش مخربی در سیستم ایمنی بدن داشته باشد و همچنین طبق توصیه کارشناسان تغذیه سبد غذایی کامل و متنوع میتواد باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن گردد. استفاده از سبزیجات تازه، پروتئین ها، لبنیات، مغزها و مایعات میتواند کمک شایانی به جهت جلوگیری از ابتلا و یا کمک به بهبود بیمار کرونایی داشته باشد.مدیریت و پرسنل رستوران رضایی دریادل امیدوارند هر چه سریع تر بتوانیم با در دسترس قرار گرفتن واکس کرونا تمامی این اتفاقات ناگوار را پشت سر بگزاریم.

 

پیام بگذارید

پنج × پنج =