رستوران و محدودیت های کرونایی

از ابتدای شروع همه گیری کرونا توصیه شده که افراد بیشتر در خانه بمانند و ارتباطات حضوری را تا حد امکان به حداقل برسانند.اما یکی از بزرگترین دغدغه ها مسئله غذاست. با اینکه پختن غذا در خانه تجربه هیجان انگیزی است اما گاهی اوقات دلمان برای غذاهای خوشمزه رستورانی تنگ میشود. در حال حاظر اکثر رستورانها کار خود را به صورت ارسال با پیک و یا به اصطلاح بیرون بر ادامه میدهند و رستوران رضایی نیز از این قائده مستثنا نیست. رستوران رضایی دریادل آمادگی ارسال سفارشات شما عزیزان به تمام نقاط شهر را دارد. باید به این نکته توجه کرد که غذا به تنهایی باعث انتقال ویروس کرونا نمیشود اما موارد دیگری وجود دارد که باید در هنگام تهیه غذا آن ها را رعایت کرد.

آیا سفارش و ارسال غذا در زمان شیوع کرونا خطری ندارد؟

در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر سرایت و انتقال ویروس کرونا از طریق دست زدن به غذا و یا خوردن غذایی که به ویروس کرونا آلوده است وجود ندارد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا به صورت کاملا واضح بیان کرده که هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق مواد غذایی وجود ندارد. این مرکز همچنین خاطرنشان می‌کند که این ویروس از طریق قطرات تنفسی از فرد آلوده به فرد دیگر سرایت می‌کند. اما مواد غذایی ممکن است بی‌خطر باشند.

موارد ایمنی در آشپزخانه

هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ویروس از طریق غذا وجود ندارد، اما با این حال رعایت بهداشت فردی و شستن دستها قبل از تماس با مواد غذایی الزامی است. ما در رستوران رضایی با در نظر گرفتن سلامت جامعه با سخترین پروتکل های بهداشتی سعی در ارائه خدمات به شما همراهان گرامی را داریم. همواره کارکنان در رستوران رضایی در تلاشند تا با رعایت موازین بهداشتی زیر نظر کارشناسان خبره بهداشت به فعالیت خود ادامه دهند. سلامتی شما برای مدیریت و پرسنل رستوران رضایی اولویت اصلی میباشد.

 تمیز کردن سطوح

شستشو و ضد عفونی کردن کانترهای ارائه غذا و همچنین سطوح و کف از مهمترین مواردی است که بایستی در رستوران و یا آشپزخانه خانگی مورد توجه قرار گیرد. به منظور اینکار شما میتوانید از مواد ضد عفونی کننده تایید شده و یا محلول آب با وایتکس استفاده نمایید. شستشوی کف و سطوح در رستوران رضایی به صورت منظم و با دقت کامل انجام میگیرد. رعایت نکات بهداشتی قدم اولیه ما برای تهیه یک غذای سالم است.

حمل و نقل غذا

ویروس های کرونا برای تکثیر و زنده ماندن به یک حیوان زنده یا میزبان انسانی احتیاج دارند و نمی توانند در سطح بسته های غذایی تکثیر شوند. رستوران رضایی با توجه به رسالت خود در ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود علاوه بر استفاده از ظروف بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به بسته بندی غذاهای خود میکند. بسته بندی بخش مهمی برای جلوگیری از انتقال ویروس میباشد. شما میتوانید به راحتی بسته بندی را باز نموده و غذا را به صورت گرم، تازه و بهداشتی میل نمایید.

آیا غذاخوردن در رستوران امن است؟

فاکتورهای مختلفی وجود دارد که باعث می شود احتمال انتقال کرونا حتی در صورت وجود ویروس روی غذا یا گارسون، خیلی کم باشد.

یکی از فوایدی که دنیای غذا دارد این است که قبلاً در مورد بهداشت این حوزه، خیلی فکر شده است.

اقدامات ایمنی غذایی که از قبل برای جلوگیری از بروز بیماری های غذایی در نظر گرفته شده است، مثل:

  • شستشوی مکرر دست
  • تمیز کردن سطح و ظروف
  • پختن غذا در دمای مناسب

احتمال انتقال ذرات ویروس از طریق غذا را کاهش می دهد.

 

 

 

پیام بگذارید

سه × 1 =