از آنجایی که محبوب ترین و معروف ترین غذای رستوران رضایی چلو کباب است، امروز قصد داریم تا به شما تاریخچه کوتاهی از این غذای محبوب ایرانی را بگوییم.

طبق شنیده ها کباب کوبیده برای اولین بار توسط ناصرالدین شاه قاجار به ایرانی ها معرفی شد.در نخستین سالهای پادشاهی، ناصرالدین شاه چند آشپز مخصوص را از قفقاز به دربار ایران فرا میخواند تا برای او و درباریان یک غذای لذیذ، حسابی و مخصوص تدارک ببیند. پس از آماده شدن غذا و استقبال شاه از غذای جدید، آشپزهای  ایرانی دربار تصمیم گرفتند تا با کمی تغیر، غذایی کاملا سازگار با میل و نظر شاه ایران ابداع کنند. از آن پس چلو کباب کوبیده عضوی جدا نشدنی از سفره ی ایرانی ها گشت.

اولین چلو کبابی های ایران را میتوان نایب و مرشد چلویی که هر دو در بازار تهران قرار داشتند، معرفی کرد همچنین در شهر مشهد اولین چلو کبابی با نام یاس در خیابان نخریسی تاسیس شد که بعدها با تغییر نام به رضایی در خیابان دریادل کار خود را ادامه داد.

بعد از گذشت سالها رستوران رضایی که اولین شعبه را در خیابان دریادل در نزدیکی حرم مطهر امام رضا(ع)  راه اندازی کرده بود توانست به وسیله استفاده از مواد اولیه مرغوب و حفظ کیفیت، طعم ناب چلو کباب را برای مردم زنده نگاه دارد.

هر روزه پخت لذیذ ترین کباب ها در دستور کار بهترین آشپزهای ایرانی رستوران رضایی قرار میگیرد و شما میتوانید چندین مدل کباب را  در رستوران رضایی دریادل سفارش بدهید که شاید بتوان گفت بهترین غذای این رستوران در مشهد هم هست. انتخاب اینکه شما بخواهید کباب خود را با برنج و کره مخصوص یا نان میل کنید با شماست، اما پیشنهاد ما به شما تجربه کردن غذاهای کبابی رستوران رضایی با چلو های مخصوص میباشد.

پیام بگذارید

5 − سه =