حتماً تابه‌حال دقت کرده‌اید که غذای هر فردی طعم خاص خودش را دارد و بعضی از افراد هر غذایی بپزند طعم بهتری نسبت به سایرین دارند. شاید اصلی‌ترین دلایل آن رعایت نکات و اصول آشپزی است و به اصطلاح این افراد فوت و فن آشپزی را به‌خوبی می‌دانند و آن‌ها را رعایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آف دکور، در ادامه با برخی از مهم‌ترین نکات و آموزش آشپزی آشنا می‌شوید و اگر آنها را به کار ببندید قطعاً غذای خوشمزه و سالم‌تری خواهید داشت.

نگهداری آب مرغ، گوشت و سبزیجات

یکی از نکاتی که باید هنگام آشپزی به آن توجه کنید این است که اگر آب مرغ یا گوشت و سبزیجات شما بیش‌ از حد دلخواه شد نباید آنها را دور بریزید و بهتر است آنها را درون قالب‌های یخ ریخته و داخل فریزر نگهداری کنید و برای پختن انواع خورشت و سوپ مجددا از آنها استفاده کنید.

البته در صورتی‌ که مرغ شما بیش از ۴۵ روز داشته باشد قطعاً واکسن به آن تزریق‌ شده و بهتر است آب مرغی که واکسن خورده را دور بریزید زیرا حاوی هورمون‌هایی است که برای سلامت شما مفید نیست و بوی مطبوعی هم نمی‌دهد.

اندازه‌گیری مواد

برای پختن بیشتر غذاها خصوصاً کیک و شیرینی باید مقدار مواد با دقت اندازه‌گیری شده باشد و اندازه‌گیری مواد با استفاده از ترازو یا پیمانه مشخص صورت گیرد تا با رعایت نسبت‌ها بهترین نتیجه را بگیرید.

مزه یخ زدگی ماهی

اگر تمایل داشتید از ماهی فریز شده غذا درست کنید حتماً از قبل برای از بین بردن مزه یخ زدگی ماهی‌ها را درون شیر بگذارید تا طعم بهتری پیدا کنند و تازگی به آن‌ها برگردد.

گرفتن چربی از خورشت

برای گرفتن چربی از انواع خورشت‌ها باید اول آنها را خاموش کنید و اجازه دهید که چربی‌ها روی غذا جمع شوند و بعد چند عدد یخ قالبی کوچک را داخل غذا فرو ببرید تا چربی‌ها دور آن منجمد شوند و بعد آنها را از غذا خارج کنید. بهتر است این کار با سرعت انجام شود که یخ‌ها درون خورشت آب نشود چون طعم آن تغییر می‌کند.

جایگزین برای شکر

اگر بخواهید به‌جای شکر جایگزینی قرار دهید بهترین مورد خاک قند آسیاب شده و از خورده و خاک‌های قندی که ته ظرف قند وجود دارد هم می‌توانید برای تهیه شربت‌ها استفاده کنید.

کش آمدن پنیر پیتزا

وقتی‌که پیتزا یا انواع غذاهای فست فودی حاوی پنیر پیتزا را تهیه می‌کنید برای اینکه پنیر پیتزا بیشتر کش بیاید می‌توانید کمی آب روی خمیر پیتزا اسپری کنید و بعد آن را داخل فر بگذارید.

سفید شدن برنج

چنانچه می‌خواهید برنج شما سفیدتر باشد و ظاهر شکیل‌تری در مهمانی‌ها و مجالس داشته باشد می‌توانید درون ظرف برنجی که در حال جوشیدن است چند قاشق ماست اضافه کنید.

گرفتن بوی زخم مرغ

برای گرفتن بوی زخم مرغ هم می‌توانید هنگام پختن به آن پیاز و چند عدد هویج اضافه کنید که با این کار بوی زخم از بین می‌رود و طعم بهتری پیدا می‌کند.

تست تازگی سوسیس

در صورتی‌ که می‌خواهید درون غذای خود از سوسیس و کالباس استفاده کنید بهتر است میزان تازگی سوسیس را تست کنید. برای این منظور انگشت سبابه خود را روی سوسیس فشار دهید، اگر هنگام برداشتن جای انگشت شما روی سوسیس باقی ماند، یعنی سوسیس شما تازه نیست و بهتر است سوسیس تازه تری تهیه کنید.

رفع طعم تلخ گیاهان

اگر برای پختن غذایی می‌خواهید از سبزی تازه استفاده کنید و احساس می‌کنید طعم تلخی پیدا کرده، برای برطرف کردن طعم تلخ گیاهان می‌توانید برای یک ساعت آن‌ها را درون آب یخ قرار دهید و اگر می‌خواهید سبزیجاتی مثل کلم بروکلی را نگه‌دارید بهتر است آنها را نشسته درون یخچال بگذارید و هر بار قبل از استفاده آنها را بشویید.

نگهداری سیب

وقتی می‌خواهید سیب را برای مدتی حتی بعد از تمام شدن فصل آن داخل یخچال نگهدارید، نهایتا می‌توانید برای دو ماه سیب را داخل یخچال نگهدارید، آن‌هم در این زمان نباید ضربه بخورد و باید جای آن خنک باشد.

مشکل خشک شدن کیک

اگر هنگامی‌ که کیک می‌پزید احساس می‌کنید که کیک شما خشک‌ شده باید بدانید که سفیده تخم‌مرغ شما به اندازه زیاد زده‌ شده و باید برای تهیه کیک نرم‌تر، سفیده تخم‌مرغ به اندازه زده‌شده باشد.

برای شکستن تخم‌مرغ داخل غذا بهتر است از لبه ظرفی که محتویات داخل آن ریخته شده استفاده نکنید چون باعث می‌شود پوسته تخم‌مرغ وارد غذا شود و برای شکستن تخم‌مرغ از یک سطح صاف کمک بگیرید.

مربا خوشمزه

برای درست کردن انواع مربا و خیساندن آنها درون شکر بهتر است از ظرف لعابی استفاده کنید و برای اینکه مربای شما رنگ بهتری داشته باشد و زود خراب نشود برای هم زدن و گرفتن کف آن از قاشق چوبی استفاده کنید.

برگرفته از سایت ایسنا

 

پیام بگذارید

شانزده + 18 =